fredag 13 november 2009

Vaccination

Vi ska vaccinera Freya på måndag. Har varit väldigt osäker men nu känner jag att det är det rätta. Nej visst jag vet inte om det kan uppstå några allvarligare biverkningar men enligt läkarna så ska det inte vara värre än för någon annan. Så jag tycker att bättre att hon blir halv kass av vaccinet än att riskera att hon får svinis och blir allvarligt sjuk och kanske inte klarar sig! Som förälder ska man göra allt för att skydda sitt barn och innebär det en vaccination så gör det tycker jag. Sen förstår jag verkligen dom som inte vill göra det också. Det är läskigt när det inte är så pass beprövat. Men jag vill som sagt inte riskera...För högst troligt så är vaccinet lindrigare än sjukdomen isig... Hoppas jag och Patrik får vaccinera oss snart också! Det lär väl ta en-två veckor till innan det är våran tur. Tror Freya känner på sig att det är fredag idag. Vi hade inte suttit i soffan länge innan hon sa: Mamma! Ha gooodiiis! Haha! Hon får sällan godis men sättet hon säger det på låter det som att hon får det varje dag. Chips äter vi ganska flitigt på helgen men inte så mycket mer än det. Aja, vi hade lite chips kvar sen förra helgen så vi satte oss på Freyas bänk i hennes rum och tittade på Pingu, käkade chips och drack mjölk ;) Myys! Hoppas kvällen fortsätter såhär med mycket mys! Kramar

2 kommentarer:

Linda L sa...

Jag tycker det verkar läskigt att vaccinera... just som su sa för att det inte är tillräckligt beprövat.
Schweich?? *stavas* hade ju tagit bort det vaccin som vi använder i Sverige för att det inte var tillräckligt beprövat.
Nja, tror nog inte jag vill vaccinera.
Än har det inte kommit upp till Dalarna.. men ni är ju närmare... så jag förstår er till fullo.
Puss o Kram

Sofia sa...

Thelise och Milion fick inga biverkningar alls! Inte Axel heller tror jag. Ja, det känns riktigt bra att dom är vaccinerade nu. Vi andra får nog vänta till första veckan i december innan vi får, eftersom alla mindre barn också får nu, men det är ju en ganska bra anledning att vänta... barnen först och främst!