söndag 4 oktober 2009

Välja sina konflikter

"Du får välja dina konflikter", det har jag hört många gånger vad gäller Freya. Men jag har tyckt det varit så svårt. Vad är värt att inte bry sig om, att inte göra en så stor sak av det utan att det blir fel? Så hon inte tror att det är okej? NU har jag börjat fatta detta. Som igår, så stod hon bakom mig i soffan och drog i linne/bh-banden och det var varken skönt lr bra, min tröja kunde ju gått sönder. Men istället för att bli arg och skälla på henne och hetsa upp mig själv för en sån skit sak så drog jag bort hennes händer, snabbt slängde ner henne i soffa och började låtsasbråka/brottas med henne och sa "Ajaj, du får inte dra i mammas tröja". Det gjorde att jag ändå blev av med lite frustration via leken som blev men inte arg, utan hade kul istället och Freya blev inte ledsen och jobbig. Hon skrattade ju med som en tok. Visst, hon var på mig sen igen men då sa jag till och så var det bra sen. Och så busade vi lite mer. Har gjort en hel del liknande saker och oj vad man spar energi! Man blir gladare själv och tycker inte att hon är lika jobbig och irriterande. I Fredags så tränade jag, sen kom Madde hit och sen så ringde Malin och frågade om jag och Freya ville komma hem till henne och äta lite mat och så dricka lite när Freya hade somnat. Det ville jag ju såklart! Fatta att jag inte skulle behöva sitta själv en fredags kväll? Det är tok lyxigt för mig. Kände mig lite dum mot Madde bara för att vi var ju tvungna att sticka ganska tidigt. Hoppas du inte tog illa upp vännen! Men blev så glad att jag kunde få komma bort lite och inte sitta själv en fredag kväll. Det var grymt kul och Freya var så snäll och duktig. Hon sa till själv att hon ville gå och lägga sig, "Freya sova", och somnade fort och utan problem! Underbara unge =) Och sen kom Patrik dit med efter jobbet så vi fick en extra kväll tillsammans vilket var underbart! Vi var hemma 3 på morgonen tror jag, hehe! Idag kom Malin hit och så bakade vi bullar! Vi tänkte ju simma först men jag har fått nå skit i bihålorna/öronen så fick hoppa över det. Så det blev att baka vaniljbullar istället. Grymt goda blev dom och kul var det med. Jag kan ju inte baka bullar, inte gjort sen jag var liten med mamma, så det var kul att lära sig. Så ja, igår hände det inte mycket alls pga det dåliga vädret (regnade och blåste hela dagen) men det var ändå den mest händelserika helgen på läänge! =) Ska försöka fortsätta i denna takten! Hoppas ni andra också haft en bra helg! Puss å kram Lena

Inga kommentarer: