lördag 24 oktober 2009

Mys i soffan med frukost!

Freya satt i soffan och kollade på Musses klubbhus (favoriten) så jag gick in i köket och gjorde frukost. La allt på en bricka och tog med mig det in till soffan. Freya utbrast "woooooooo" när jag kom, hehe! Det blev mackor med ost och gurka, te, mjölk, yoghurt, vindruvor och banan. Smarrigt värre och mycket uppskattat =) Freya har nog aldrig ätit så mycket frukost. Hon är annars dåligt på just det. Hon höll sig lugn också så det var inte mat i hela soffan, skönt! Riktigt mysigt! Igår storhandlade vi. Det har typ aldrig hänt då vi inte kan bära hem så mycket mat. Men Patriks pappa skulle hämta P´s bror så han körde hem våra grejer. Så skönt att frysen är full och det finns mat! Bara att bestämma vad man vill göra och börja laga. Inte att man måste ner till affären var och varannan dag för att det inte finns allt man ska ha. Helt underbart. Och hoppas att vi tjänat på det. Så vi kan spara nån papperslapp denna månaden =) Freyas ena farfar (ja, hon har två), han som körde hem våra saker, köpte en så fin barnbänk till Freya. Jag ville ha den men var lite osäker ändå... Vill ju inte slösa på pengarna men det va även förvaring i den och det behövs. Så han tog den och köpte den till henne. Snällt! Ska ta kort på den sen och visa er, för den är så söt! Är mycket nöjd och Freya tyckte den var kul =) Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Kanske ska ha tjejkväll med Madde men beror på hur Patrik mår. Han har bihålsinflammation och går på penicillin. Freya vaknade och var snorig igen med. *suck* Jaja...nästan en vecka fick hon vara helt frisk iaf! Så ja, vi får se om jag kan "smita iväg". Hade varit riktigt gott iaf.. Kram kram Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer: