onsdag 27 maj 2009

Jag Är bra!

Jag har innan haft så svårt för att säga att jag själv tycker att jag är en bra mamma. Det har tagit emot och jag har aldrig riktigt trott på mig själv när jag sagt det. Men jag har verkligen insett nu att jag ÄR en bra mamma. För när jag tänker efter hur mycket jag faktiskt gör med Freya, för Freya så är det riktigt bra. Jag förstår mer och mer vad hon behöver och hur jag ska gå till väga. Använder sunt förnuft och försöker göra dagarna till en lek, för både mig och henne. Det är nog därför jag överlever egentligen. Jag är ju jämt själv med henne och då blir jag så illa tvungen att hitta på så mycket saker jag kan för att det ska gå. Saker som distraherar henne så att jag kan laga mat osv. Om man läser en del på internet om vart ens barn ligger i den psykiska utvecklingen så blir det sååå mycket lättare att förstår varför dom gör som dom gör! Det är inte alltid bara för att dom vill vara jävliga eller så utan dom vet inget annat sätt att uttrycka sig på. www.growingpeople.se är en bra sida där man kan hitta mycket om det mesta vad gäller barn. Det är svårt att vara förälder och ingen är perfekt men man kan alltid försöka göra det bästa man kan för sitt barn. Och även för sig själv, hitta en balans som funkar för er. Kram

2 kommentarer:

Tokiga jag sa...

äntligen har du fattat hur duktig du är

Linda L sa...

Bra att du har insett det :) Love yaa aight!! ;)