onsdag 30 mars 2011

Orolig + Freya babbel

Usch, känner mig lite orolig. Min mage har minskat ganska mycket (jag har ju mage fortfarande men inte alls som innan) och de känns så tomt. Jag vet att detta är helt normalt vid denna tiden av graviditeten och den kallas även för "läskiga fasen". Men det lugnar mig inte helt ändå. Känns jag som jag blir smalare och smalare för var dag nu... Det är nog inte alls så men det känns så! Läbbigt!
Jag känner att det växer i mig så jag borde vara cool lugn men det går inte! Är så mycket mer nojig denna graviditeten än förra. Trött har jag blivit igen också.. Kanske dax för järntabletter?

Har precis varit ute och tagit en promenad i solen. Jo, jag är på jobbet men hade min rast. Det var riktigt skönt och bra för kroppen! Ska jag försöka göra lite då och då, när jag känner att jag kan lämna skolan en stund. Få lite frisk luft! Sen lunch idag.. ska äta om 20 minuter. Min mage kurrar! ;)



Lite roliga saker Freya sagt på senaste:

Hon vill mig något och ropar: Kobbegårdens hjälte!

Vi är i affären och går förbi hyllan med halstabletter. Hon känner då igen en viss sort och säger till mig:
Mamma! (och pekar), Lenar din hals!

Vi sitter och äter mat och hon plockar bort löken. Helt plötsligt kläcker hon ur sig: Den presenteras av... LÖKEN!
Hahaha! Hon ser aldelles för mycket på tv =)

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag var också mycket mer orolig i början av denna graviditeten än den förra. Du kan säkert få komma till mvc och lyssna på hjärtat om du känner dig mycket orolig!

Roliga saker Freya sagt! =)

Kram

jenny sa...

tror du känner om något skulle vara fel. Bebisen kanske har placerat sig närma ryggen dom kan tydligen bestämma sånt ändå fram till runt vecka 18 -20.. Och då blir ju magen mindre.

Jeanette C sa...

Hoppas allt e okej med dig och bäbisen. Blir lite orolig när du inte bloggat på ett tag!