söndag 27 februari 2011

Aroma delux

Carina (svärmor) släppte av oss vid hotellet där spaet är. Vi åker upp och är 1 timme tidiga. Vi tänkte utnyttja deras relax-avdelning redan innan behandlingen för maximal avslappning. När vi fått våra morgonrockar och tofflor och vi gått in i varsitt omklädningsrum så ringer Patrik mig.
"Lena, vi har ju inga badkläder!"
Woops! Vi lämnade inte våra saker igen och rusade till närmaste sportaffär och köpte badkläder. Aldrig har jag provat ut en baddräckt så fort innan!
Snabbt tillbaka men vi kände att det var lite tajt om tid för att bubbla och basta så vi la oss i varsin stol och bara slappade så länge.
Två kvinnliga massörer kom och ropade in oss och behandlingen var igång. Den var riktigt skön. Speciellt när dom kom till ansiktet och huvudet. Jag hade huvudvärk men den var borta efter att hon hade varit där. Som pricken över I fick vi en varm handduk lagt över våra ansikten. Helt jävla underbart! Hade gärna tatt en sådan över hela kroppen (för jag var allt lite frussen).
Sen gick vi till relax-avdelningen för att fortsätta njuta och sakta vakna till liv men det gick inge vidare... Gästerna på hotellet har också tillgång till relaxen så det var barn med, plus att folk tat med sig sprit (vilket är totalförbjudet) och var allt annat än tysta och lugna. Bubbelpoolen var bara att fetglömma! Det var dom som satt där och tröck på knappen när bubblet tog slut och satt kvar! Det var ju fullt hela tiden och man var tvungen att så i kö för att få en chans. Värdelöst! Vi så var där i bara 30 minuter innan vi gick innan vi skulle bli på dåligt humör.
Carina som varit på lekland med Freya och Axel kom förbi för att hämta våra badkläder och när vi berättade blev hon galen. Hon gick raka vägen upp och klagade. Dom ska prata med deras chef om vi kan få någon kompersation för det hela för så ska det inte gå till (och det är ju dyra behandlingar lixom!). Så vi får se om vi får komma dit igen kanske =)



Sen gick vi vidare till en pub och tog en öl och en alkoholfri drink och satt där i 1 timme tills vi skulle till restaurangen. Det var länge sedan vi hade det så mysigt! Bara satt och pratade och njöt!
Maten på nästa ställe var också bra. Patrik åt struts och den var riktigt riktigt god! Får ni tillfälle så tycker jag att ni ska prova det! Jag åt en halvkkyckling. Den var god såsätt men jag äter ju inte skinnet så det smakade inte så mycket. Vågade inte ta någon stek heller pga graviditeten. Vet att det inte är någon fara om man får Well Done men det är lätt att dom blir sega då så jag hoppade det.
Efter middagen drog vi till nästa ställe, bowlingen! Patrik öppnade med 4 strike och en spärr!! Galet! Han spelade bättre än någonsin och jag sämre än någonsin.
Efter det drog vi hem för jag blev så trött. Men det var verkligen en fin dag vi fick tillsammans!

Så helgen har varit toppen förutom att jag avslutar den med att få feber och hosta =(
Sitter här och huttrar och försöker skriva. Hade lite mer att tillägga men jag orkar inte skriva mer.
Ha det gott alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååå så underbart det lät gumman!
Härligt med lite tid tillsammans!

Hur e det med lilla magen...åååå jag längtar tills den börjar växa och få se bilder :-) kram