fredag 5 mars 2010

Kan själv!

Jag och Patrik låg och drog oss i sängen. Hörde att Freya pysslade med något men brydde mig inte så mycket. Ville inte störa henne. Efter ett tag så kommer hon in till oss med byxor och blöja nere och säger: "Jag har bajsat. Det är bajs i blöjan." Jag kliver upp och mycket riktigt var de det och inne i badrummet hade hon kissat i pottan! Det var de hon hade pysslat med, men hann inte dra ner byxor och blöja för att bajsa i pottan men kissat hade hon iaf. Hon är så duktig! Inte ens två år och går på pottan själv! =)
Det är ju inte alltid hon hinner men hon försöker och vill gärna vara utan blöja. Hon är så duktig!
Det är väldigt mycket "jag kan själv" just nu. Man får sällan hjälpa henne fast hon blir arg för att det inte går. "Det går inte!", skriker hon och blir ledsen, hihi. Det är bra att hon kan och försöker men vissa saker vill jag inte att hon ska göra själv.. Lättast så och smärtfriast ;)

Hypokondriker Freya har vi också. Hon har ont överallt, jämt å ständigt. Ska ha plåster och det ska blåsas och pussar på både fingrar och tår. Det är ganska gulligt men hon är ganska tjatig och då blir man trött! Och snart är våra plåster slut, haha! Svårt att veta ibland om hon verkligen har ont eller inte så man måste vara uppmärksam. Det är oftast falskt alarm dock. =)

Saknar min mormor. Det har gått en vecka nu och jag har väl inte helt fattat det än men det kom över mig igår.. 17 mars är begravningen.

Sol och kallt idag. Men ut ska vi och njuta lite av solen.

Have a nice day my friends!
Love / L

Inga kommentarer: