måndag 3 augusti 2009

Usch, jag skäms!

Fyyy fasen va äckligt! Jag gick igenom våran ENORMA tvätthög idag när jag skulle tvätta. Vi har en halv garderob full med smutstvätt (SKÄMS!) som jag ständigt försöker få undan. Den blev så stor när Freya var nyfödd och eftersom hon var ett kräkbarn fram till hon nästan var 8 månader så var det både våra och hennes kläder och handdukar i mängder som behövde tvättas och det hanns inte med. Så berget växte och nu blir jag fan inte av med skiten! Men idag iaf då, så hittade jag ett linne som jag köpte i somras till Freya som jag tyckte var så fint och den hade möglat!! Och nu när jag försökte få in allt i garderoben igen så hittade jag en body som var helt blå-svart-grön av mögel! Jag blev så jävla äcklad! Hur har det kunnat gå så långt?! Jag får seriöst gråten i halsen. Säkert 10-15 gånger har jag bokat tvättstugan för att försöka få bort skiten men misslyckats och så hittar man detta... Jag skulle behöva boka fler dagar i rad för att kunna tvätta undan allt och så att det hinner torka helt. Det är ju där problemet ligger, att det inte hinner torka i dom värdelösa torkskåpen och så är jag så jäkla slut efter en dag där så jag vägrar tvätta på flera dagar.... Jag hatar verkligen att tvätta kläder! Det värsta jag vet! Måste verkligen få bort detta nu innan jag (ev) får jobb, för då kommer jag inte att ha tid till att stå och tvätta i flera dagar. Tiden finns ju nu men det går ju inte att ha Freya med. Hon äter ju allt och där finns det gott om tvättmedel och annat grejs. Och om hon somnat då och jag måste till tvättstugan? Jag kan ju inte bara lämna henne hemma själv i 15-20 minuter som det brukar ta att hänga upp allt osv. Vi har ju tvättmaskin men det tar ju ca ett dygn för kläderna att torka så i denna takten kommer jag inte komma ikapp.. Suck, hur fan ska jag bära mig åt?

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Jag vet. du gör så här att du skickar ett sms till din bästa vän! (tex mig) och så kommer jag och hjälper dig! Svårare än så är det inte gumman! Jag ställer alltid upp! :) Jag vet hur det känns! Fortfarande inte fått svar på om du ville komma på torsdag förresten? :)
Puss! :D

Madeleine sa...

på lindex köpte jag dem. :) götti gött! Jag älskar fasiken reor! :) Fast bara då jag handla ändå, så man får passa på. ;) hihi
ses imorgon!Puss