onsdag 19 augusti 2009

Plockat blåbär!

Igår cyklade jag och Freya upp till Sisjön för att plocka blåbär! Tror ni att någon trivdes bra där eller? Haha! Hon var helt galen i alla blåbär. Satt i buskarna och mumsade i sig och upprepade "massa bobär!". Hon tyckte det var skit kul =) Men oj oj, så hon såg ut! Blå/lila överallt. Händer, ansikte, kläder, fötterna (trots strumpor och stövlar på sig!). Hon var jätteduktig för hon fick gå nästan hela tiden i 2 timmar! Visst att hon satt ner och plockade blåbär men ändå. Men dom sista 20 minuterna kanske fick jag mest bära henne. Vi hade iaf kul och käkade lite blåbär när vi kom hem. Lägger in bilder lite senare idag då dom ligger på den andra datorn som är kopplad till tvn och är upptagen just nu. Och så såg vi en groda! Jag tog upp den för att visa Freya och så hoppade den ner på marken och vad tror ni Freya gör då? Jo, hon stampar på den!! Jag bara vråla rätt ut, haha! Hon träffade halva grodan så den klarade sig men var inte riktigt lika hoppglad efter åt, stackarn! Och tror ni inte att jag lyckades ta kort på det utan att jag visste om det, haha! Såg det när vi la in bilderna på datorn. Måste kommit åt knappen av misstag när jag vrålade, haha! Så jag lägger upp den bilden med sen.. =)

1 kommentar:

Tokiga jag sa...

hahahaha låter som en händelserik dag