fredag 7 augusti 2009

Jag dödade mitt barn

Idag var jag in till stan och shoppade med Madde. Freya fick gå men var tvungen att hålla mig i handen för att det var så mycket folk och för att jag är rädd för att någon ska ta henne så jag släpper henne inte. Hon blev såklart skit arg och fick värsta raseri utbrottet mitt i Nordstan. Alla verkligen blänger, vänder sig om, gapar (!) och rynkar pannan medans hon ligger när på golvet och skriker. Sen ställer hon sig upp, sätter sig ner och slänger sig bakåt så att hon slår i huvudet i betonggolvet så det smäller. Då kommer en gubbe förbi som ställer sig och gormar: "Men vad gör du! Du dödar ju ditt barn! Hon slår huvudet i marken och har ihjäl henne!" Så står han och när jag inte ger respons (hade ju fullt upp med Freya) så går han till Madde och skäller på henne. "Är det ditt barn? Vad gör hon med sitt barn? Hon har ju ihjäl sitt barn!" Madde försökte förklara att det var en olycka att hon slog i huvudet och att barn trotsar och skriker. Inget mer med det. Men han gav sig inte så hon fick säga åt gubben att dra åt **** innan han gav sig!!! Jag tog upp Freya från golvet och skulle sätta henne i vagnen och du kommer en tant och frågar om hon slagit sig. Nej säger jag och tittar inte ens på henne för att jag har ju fullt upp med Freya, jag har inte tid att stå och snacka med henne. Och så säger hon saker som "hon kommer bli operasångerska" osv osv och så tar på hon Freya som blir ännu mer sur pga det!! Va fan är det med folk??? Varför ska dom komma och lägga sig i och pilla på mitt barn? Är det inte ganska naturligt att barn skriker och får utbrott?? Fattar dom inte att man som mamma försöker göra allt för att lugna dom och dessutom lära/uppfostra dom? Jag accepterar inte när Freya gör så. Hon får ligga där på golvet och skrika. Och genast så tittar folk på en och tror att man misshandlar sitt barn! Typ samma grej hände bara 3 dagar innan när jag var på ett loppis med några grannar. Hon fick ett utbrott så jag tog henne och gick ut, i regnet, och gick och bar på henne, höll fast henne tills hon lugnat ner sig. Då kommer en yngre person och ropar "Va fan gör du? Men va gör du?" Jag tittade inte ens på människan som tack och lov bara gick vidare. Jag fattar seriöst inte, har folk aldrig sett barn som blir arga och föräldrar som försöker göra allt dom kan för att lugna barnet? Jag är så jävla arg så det finns inte. Tack och lov att Madde var med idag för då kunde jag hålla lugnet och koncentrera mig på Freya. Jag vill inte sätta min fot på ett shopingställe eller så igen känns det som. Det är så jävla skämmigt och man blir kallad både det ena och det andra. Usch! Jag fick då shoppat bra idag iaf. Det blev en kjol, skjorta och en väska till mig och en t-shirt och mjukisbyxor till Freya för under 270 spänn!! Snacka om fynd. Tack Madde för att du lärt mig hur man rea-shoppar, hehe! Stor kram och klapp på axeln till er föräldrar där ute som kämpar för era barn. Det är lätt för andra att dömma och tycka att man är elak men allt vi gör är för att våra barn ska lära sig och få en bra uppfostran. PUNKT! Puss

2 kommentarer:

Linda L sa...

va... men vad är det med folk... de har inte någon som helst rätt att komma och säga åt dig... det ska du verkligen inte ta åt dig av.
Lena du är en bra mamma.. så det så ;)

Madeleine sa...

håller gullkomligt med. Helt jävla sjukt hur folk är. Jag undrar om det är ett storstads sydrom. För gör folk så när man är i dalarna? Helt jäkla sjukt. Hedanäfter kommer jag sätta ner foten! Det känndes så jäkla skönt att säga åt gubb fan att dra åt ****.. ! Fasiken vad arg jag blir! Hoppas vi ses snart igen! Puss kram