tisdag 5 april 2011

Sånt värmer!

Satt på lektionen och gick fram till ett gäng tjejer för att kolla hur det gick för dom. Det ena samtalet ledde till det andra. Samtalet var lärare och så säger tjejerna:
"Åh snälla Lena, kan inte du bli våran lärare nästa år!?"
"Jaa, snälla Lena, kan du inte det?"
Det värmde kan jag lova! Att dom tycker så bra om mig fast jag kan vara på dom till och från. Dock så har jag ju ingen utblidning så det skulle ta 4-5 år och då går dom ju sista året på gymnasiet så det blir svårt. Men det kändes bra att höra och få sådan feedback från elever! Hela samtalet överhuvudtaget var väldigt trevligt!



Det regnade massor när jag skulle hem men jag hade ju mitt paraply med så det gjorde mig inte så mycket...till en början. Jag hann inte ens börja gå mot bussen så går paraply-fan sönder! När jag vecklade ut den så lossnar hela stången från själva skyddet! Det gick inte att laga så jag fick snällt slänga den i papperskorgen. Så missar jag bussen med 2 minuter och får stå och vänta, kall och blöt i 15 minuter! Sen hämta Freya på dagis och bli ännu mer blöt. Kan säga att mitt humör inte var på topp när jag klev innanför dörren. Satte igång Playhouse Disney till Freya och gick själv in i köket och satt där tills jag lugnat ner mig.
Jag hatar att bli blöt och kall! Usch!
Det ska regna imorgon med så jag får "sno" Freyas paraply med MussePigg på...hmm..aja.. *fniss*

Inga kommentarer: