söndag 24 april 2011

Graviditets vecka 18

Tiden går me en rasande fart! Jag kan inte fatta att jag går in i v. 18 redan! Jag var ju precis i v. 11-12?
Jag har varit ganska orolig senaste veckan.. Jag har haft ont i magen, känts som elektriska knivar som huggit mig i livmodern. Blev orolig för det höll i sig och jag kunde knappt gå för då blev det bara värre men efter kanske 1 timme så försvann det. Trodde nästan jag skulle få åka in. Aldrig känt det så förut.
Sen kom ju oron för att något skulle vara fel. Påskhelg och allt så är ju VC och MVC stängt, så jag stängde av tankarna och försökte att inte oroa mig. Det har gått ganska bra men jag är ju ändå nervös för att något ska vara fel.
Vi ska på ultraljud om 2 veckor så jag väntar spänt på det. Tycker att jag inte alls känt bebisen så som jag gjorde med Freya men nu är jag ganska säker på att den har visat mamma att den lever och mår bra! Fått några lätta buffar och det är jag glad för!

Annars mår jag riktigt bra! 2 kg har jag gått upp nu och när jag går lite längre sträckor så känner jag att jag inte är ensam i denna kropp. Lite tyngre och lite osmidigare, hehe. Känner mig pigg och glad, som den Lena jag är! Ser fram emot sommaren och försöker njuta av livet =)

Underbara barn! Jag är så nyfiken på vem du är där inne och ser verkligen fram emot att få träffa dig efter sommaren!

Inga kommentarer: