lördag 23 april 2011

Påskmiddag

Underbart April-väder vi har då!! 20 +, hur gott som helst!
En långfredag ska man ju ha tråkigt och sörja men det var det sista jag gjorde igår kan jag säga.
Först åkte jag och Patrik till IKEA (booring tänker ni kanske, men när pappa är här får man passa på och sno hans bil och göra lite ärenden) och det blev en del inhandlat! En ny lampa till vardagsrummet, en blommpall/hylla, ny dörrmatta, kötttermometer, skärbräda mm. Vi är nöjda med våra inköp men det vi främst kom för att köpa hade dom inte bra av. Sittdynor till både kök och utemöbler. Så vi smet in på Jysk och köpte nå skit där, hehe.

Väl hemma igen och vi gjorde iordning ute på balkongen, sen drog vi till min kusin och hans familj för en fika i solen! Mys! Åter hemma gjorde pappa klar påskmiddagen och oj oj oj, va gott det blev!
Lamm-stek med en skysås, potatis och en grönsallad med feta ost! MUMMA! Som vi åt, allihopa! Freya sa tom. att det var hennes favoritmat (fast det var första gången hon åt lamm, hehe).
Till efterrätt blev det vanlijglass med värmda jordgubbar och blåbär... Galet, galet gott!

En lyckad dag!

Hade inget påskpynt framme då vi varit bortresta men man kan ju inte ha en 
påskmiddag utan lite fjädrar och ägg!

Vaaaa fiiiiint, hehe!

Freya väntar på maten!

Gott gott gott!

Också gott gott gott =)

Idag ska vi bege oss ut på stan för mat och dryck på en uteservering, mys! Svärisarna kommer troligtvis att ge oss sällskap med, kul! Ha en fin Påskafton mina vänner! 

Inga kommentarer: