fredag 30 juli 2010

Vattkoppor!?

Freya älsklingen har troligen fått vattkoppor. Hon hade feber för några dagar sedan och sen när hon kom hem såg jag att hon hade som finnar på några få ställen. Vi tänkte att det kanske var värmeplitor men efter att ha läst lite om vattkoppor så började jag mer och mer misstänka det.
Dagen efter så busade vi och hon skrattade så hon skrek. Fick då se något som såg ut som konstigt inflamerat tandkött. Vi började leka doktor och Freya fick gapa medans jag och Patrik undersökte henne. Och ja, det fanns en hel del fler i munnen! Sen såg jag dessutom massor i svalget på henne. Hoppas det inte blir för jobbigt för henne!
Jag tycker det är bra att hon får det och är en bra tid för det med men jag hoppas att det blir lindrigt så hon inte behöver klia ihjäl sig!

Snart framme vid jobbet. Ha de gott!

Inga kommentarer: