lördag 10 juli 2010

Mobbing!

Tack för era fina kommentarer! Det värmer ^_^

Har inte skrivit på hela veckan, varit så trött efter jobbet. Det har varit väldigt varmt (vilket är kanon) men det blir ingen lust i skolan alls då så det tär på en lite. Men nu är jag ledig i två veckor så nu ska jag njuta av värmen på rätt sätt =)

I onsdags på jobbet så frågade jag mina kollogor om dom ville ha blåbärspaj dagen därpå. Alla tyckte det lät som en bra idé men jag frågade om någon annan kunde köpa med sig vaniljsås då jag inte skulle hinna handla. En som jobbar på kontoret (tanta) som alltså inte ingår i vårat team men har ätit lunch med oss och hjälpt till lite sa att hon hade hemma som hon kunde ta med. Skit bra!
MEN... jag hade förberätt allt på kvällen. Gjort smuldegen men inte tillagat den utan tog med mig allt för att göra klart det i skolan. När jag sitter i fikarummet så kommer tanten in och säger, Nej, jag glömde vaniljsåsen! Jag sa att det gör inget jag kan springa iväg till affären innan lunch och köpa men hon bodde tydligen så nära så hon insisterade på att gå hem och hämta. Okej, om hon ville det så!
Min tanke var ju att vi skulle äta denna blåbärspaj som efterrätt vid lunchen men när jag kommer in till frukostfikat kl 9 så står det redan en paj i ugnen? Jag frågade vems det var och mina kollegor svarar då att tanten hade lagt in den. Jag tänkte att det är ju okej men så tittade jag närmare på den och såg att det var alla möjliga bär i den FÖRUTOM blåbär! Jag fattade ingenting!
Kollade då i kylen och ser att min paj ligger kvar där helt orörd! Då har kärringen gått och köpt färdig smulpajsdeg och frysta bär och slängt ihop innan jag kom! Sen kommer hon in och låssas som ingenting och med sig har hon alla andra i från kontoret med och en mega stor kaka till alla! Hon serverar alla paj och kaka och alla säger att åååh vilken god paj du har gjort! Tack så hemskt mycket! Mina kollegor tittade på mig och gav mig tröstande blickar. Dom led verkligen med mig.
Sen när jag var på väg att gå så tar hon tag i mig och säger: Du, det finns mer vaniljsås till dig sen, med världens nöjdaste blick! Mmm, svarade jag bara lite surt och gick därifrån.
Jag visste inte alls vad jag skulle säga! Jag blev så paff att kärringen gjorde detta! Hon visste såå väl att jag hade gjort paj! Inte visste jag att vuxenmobbing existerade i en 60 år tants kropp! Herregud...
Mina kollegor var chockade över att jag inte hoppade på tanten men jag tänkte så pass långt, hon är inte min chef eller har med oss i Serviceteamet att göra så varför lägga energi på henne? Hon är helt enkelt inte värd det!

Frågade mina kollegor om dom vrkligen ville ha min paj nu men det ville dom. Dom hade inte tagit så mycket av hennes för att orka äta min sen, sötnosar! Så jag fick göra min paj ändå =)

Är lite lätt bakis idag! Patrik och jag drack på balkongen igår kväll och pratade en massa. Var så mysigt! Det var länge sedan jag var bakis.. och en varm dag som denna, usch! Det var iofs mest tröttheten som varit jobbig. Patrik ville bara åka och bada och jag ville bara sova, hehe. Men vi kom iväg på ett kvällsdopp iaf! Freya var ritkigt nöjd och skrattade och busade i vattnet! Gulleplutt!
Nu göra Patrik mat och sen blir det nog mys på balkongen igen men ingen dricka ikväll. Jo Coca cola! =)

Inga kommentarer: