tisdag 6 juli 2010

Kvinnokroppen

Under dessa två veckor som jag varit hemma för att jag inte mått så bra så har jag gått upp 2 kg.
Jag har hållt mig på 58 i över 1 år men nu väger jag 60 igen. Innan hade jag blivit sur över det (jag fick ju inte hamna på 60 igen!) och gjort någon diet som jag ändå inte orkar eller egentligen vill hålla på med.
Men nu blev jag inte det! Jag kände bara, jaha men det gör la inget! Det är fint med kurviga kroppar!
Och vet ni vad? Jag är väldigt nöjd över min kropp egentligen. Bara jag som inte riktigt fattat det innan.
Jaja, kärlekshandtagen vore ju trevligt att få bort men det är inget jag går och gruvar mig över.
Jag är en snart 25 årig kvinna som fått barn och under graviditeten fick jag bristningar, slappare hud över magen och större kärlekshandtag. Men helt ärligt, det visar ju mest att jag lever mitt liv? Mina brisningar är ett tecken på att jag (och Patrik) har skapat ett liv (Freya) och borde snarare vara stolt över dom!
Jag kan peka på dom och säga, "Dessa fick jag när jag väntade Freya och det var det värt!"
Jag vill vara en sund människa men mina bristningar och den lite slappare huden på min mage, för att jag fått barn, det kan jag inte göra så mycket åt. Som sagt det visar bara att jag lever mitt liv och det är vackert!

Ta en titt på dessa två bilder. Kvinnorna i bild 1 är hur vackra och naturliga som helst! Så där ser en kvinna ut! Det är vackert! (Tycker jag iaf). Bild 2 (må vara lite extrem) är inget jag vill sträva efter iaf!
Så säg mig, vilken av dessa kvinnor hade ni helst sett ut som?

Bild 1


Bild 2


Jag skulle faktiskt vilja att någon målade av mig naken, som kvinnorna ovan. Jag vill se hur andra ser min kropp genom att måla av den. Det blir så vackra bilder tycker jag! Skulle bli så glad och stolt om jag hade en sån fin tavla hemma och att den också föreställer mig! Den är målad efter min kropp. Kanske hittar jag en seriös och duktig konstnär en dag som gärna målar av en naturlig kvinnas kropp!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Vad du är duktig på att skriva och förmedla Lena! Du borde skriva en bok om allt du funderar och reflekterar över. Och du har ju verkligen helt rätt i det du skriver. Kram Hanna

Mamsen sa...

HEJA Lena!! Det där skulle alla läsa!!!!!! Nu kan jag släppa på mina fobier och inse att jag ären liten rund å kramgo mamma, mor/farmor i sina bästa år =) =) =) =)
Älskar dej min tös <3