onsdag 6 januari 2010

Svårt att andas..

Jag har jobbat måndag och tisdag denna veckan och ska jobba i två veckor. Idag är jag ledig pga röd dag. Men är det inte typiskt att jag ska bli dålig när jag får jobba? Det började igår när jag var på väg hem ifrån jobbet. Kändes tungt att andas och under kvällen blev det bara värre och värre. Har fått sova halvsittandes (tur vi har hisssäng) för att få luft. Men har ändå inte sovit så mkt och haft det jobbigt. Har stått ut hela natten för jag vägrar åka till akuten mitt i natten och så farligt är det inte. Jag får luft men det är väldigt tungt. Kollade vårdcentralen men dom har ju såklart stängt så jag måste väl åka till någon akut ändå... Suck! Det kommer ta timmar. Men jag känner att jag vill kolla upp detta för jag har aldrig känt liknande förut. Isf så har det gått över på någon timme men inte detta inte. Läskigt när det gäller just andningen tycker jag. Hade jag haft ont i benet så hade jag inte brytt mig nå nämnvärt men lungorna, nja då är det värt att kolla upp. Får se hur det går.. Patrik och Freya sover ännu så får se vad som händer när dom vaknat. Annars så mår jag bra. Jobbar i 2 dagar nu och jag tycker det är så skönt. Älskar det! Patrik har inte haft något jobb så han har blivit hemma (men måste rycka in om dom ringer) så dessa dagarna är det jag som varit mannen i huset så säga, hihi. Rätt skön känsla! Vi var och badade i söndags med Freya på Åbybadet. Herregud va hon tyckte det var kul! Njöt till fullo. Och senare på eftermiddagen när vi var hemma igen så frågade hon: Mamma, pappa och Freya åka bada igen? Jaaa! Hehe hon är ju för söt! Visst att man kan bada 2 ggr på en vecka men kanske inte samma dag ;) Får se hur mkt bloggande det blir, man har verkligen mindre tid för sånt när man jobbar och sen kommer hem och ska fixa med mycket då. Aja, ha det gott så länge! Kram Lena

Inga kommentarer: