söndag 27 december 2009

Haft magsjuka!

Min största skräck av "vanliga" sjukdomar är magsjuka. Man blir så hjälplös och vek. Det började med att Freya spydde natten till den 23:e. Efter som hon inte hade bajsat på ett tag så misstänkte jag direkt förstoppning som hon hade för nästan 1 år sedan. Var väldigt lika symptom. Så efter mycket om och men kom vi iväg till en vårdcentral i Varberg (Ja, vi hade ju hunnit ner till svärföräldrarna) och får den proppen löst.. Vi trodde att nu var allt över och nu ska vi ha underbara dagar med familjen. Ja, julafton blev smärtfri som tur var. Alla mådde bra och blev riktigt trevligt. Natten till den 25:e dock...Då braka helvetet loss. Jag vaknade av att jag fick ont i magen och fick sitta på skithuset. Hörde att det var prat och duschande på nedervåningen så misstänkte vart detta skulle leda. Nickade till på soffan (la mig där då jag inte ville störa Freya och Patrik) och hör hur Patrik springer till toan och har en mindre trevlig konversation med den. Fan.. Alla utom svärfar och svärmor hade fått magsjuka! Ja, inte Freya heller då för det måste ju ändå varit det hon hade OCH förstoppning.. Tur att dom har två badrum. Och tack å lov så sprang vi om varandra. Stackars lille Freya som var den enda som var pigg gnällde hela jävla dagen för att ingen orkade leka med henne eller kunde gå ut. Svärfar skjutsade hem oss på kvällen sen då vi var lite bättre. Rätt skönt att komma hem. Men helt pigg var man ju inte. Vi spydde inte längre men man har ju noll energi och mer eller mindre vätskebrist. Feber fick vi på det hela också. Svärfar blev senare med dålig men så vitt jag vet så har svärmor klarat sig fast hon var den som blev mest utsatt av små magsjuka barnbarn! Vi här hemma mår bättre iaf och idag har vi kunnat äta ganska bra utan att få rännskita. Det finns verkligen inget värre än magsjuka. Fanns det vaccin för det hade jag inte tvekat en sekund! Våran julafton blev iaf jättemysig. Barnen fick tonvis med julklappar och lilla Freya orkade inte ens öppna sina! Två tror jag sen fick jag och Patrik öppna alla andra för henne, sötis! Och vi vuxna fick med jättefina julklappar. Vi är riktigt nöjda och glada för det trevliga sällskapet! Nu blickar vi framåt och i veckan kommer pappa, Tomas och Patrik för att fira mini jul och nyår hos oss. Tycker det är en väldigt trevlig tradition som tillkommit! =) Tänkte lägga upp bilder men inte lagt in dom i datorn än så fixar det senare. Hoppas att ni andra också haft en bra jul och slipper alla jobbiga sjukdomar! Kram på er!

1 kommentar:

Madeleine sa...

uch vad jobbigt att behöva vara sjuka! :( stackare. våran jul var lugn och go. men vi fick äta 2 julbord hehe, först innan mamma åkte och jobbade och sedan en gång till när hon kom hem kl 9. för då var hela familjen samlad. fina paket och så fick vi å! presentkort på ikea! :) så bra, och skönt så nu kan man inhandla lite nytt till nya lyan!
Saknar er!
Kramis