torsdag 14 januari 2010

Stressigt

Det är verkligen mycket att göra på jobbet och jag skulle behöva mer än mina 4-5 timmar som dagen som jag har...iaf 1 timme extra. Det är PRECIS så man hinner klart men då ska du tillbaka och lämna smutsiga moppar och hämta nya och det har man nästan inte tid med. Gå på toa, då jävlar får du snabba på! Det är ju det att man måste stå och vänta på att barnen ska bli klara många gånger. Man ska städa korridoren och dom har typ 20 minuters rast och det tar dom 10 minuter att komma ut och sen 5 minuter att bli klara...så man har inte många minuter på sig att städa och ja... Det blir lika skitigt igen när dom är tillbaka.
Men många av dom är bra söta.
Jag stod och städade en av trapphusen (finns 5) och så säger en tjej: Oj förlåt, nu kommer jag här och smutsar ner när du städar så fint!
Och en annan hade jag följade konversation med:
Hon: Får jag också sopa?
Jag: Nej men inte ska du behöva göra det. Det är ju mitt jobb att städa här.
Hon: Jo men snälla. Jag vill det.
Jag: Ja men då har ju inte jag något att göra.
Hon: Ja men, jag kan hjälpa dig, så går det fortare!
Jag: Tack det var snällt men du har ju lektion snart.
Hon: Jaa...
Sååå sööt! Hehe =) Det är från 1-5:an så jag vet inte riktigt åldern på dom (dom är ju så små allihop) men dom är så artiga. Det uppskattas och det blir roligare att jobba då. Även om dom är väldigt mycket ivägen också ;)
Tycker denna veckan har gått fort. Fredag imorgon redan! Men jag är bra trött nu... Freya stökar som tusan på nätterna igen så man vaknar många gånger och sover så där löst... Inge kul att vakna kl 5 och veta att man ska upp om 40 minuter..Svårt att somna om då. Jag får väl börja med att hon ska sova i sin säng på nätterna med men ibland så märker jag inte ens att hon kommit. Hon bara ligger mellan oss helt plötsligt. Då vill man ju inte gärna gå och lägga henne i sin egen säng..
Jag hittade lite roliga grejer på datorn igår...Man gör om sin bild, så här blev några av dom:

Big smile!

Love and kisses

Inga kommentarer: