måndag 30 mars 2009

Väldigt lika

Jag och min kära vän Madde är mer lika än vad vi trott. Vi förstår varandra så bra. Vi har båda våra spöken och det gör att hon kan förstå mig mer än någon annan. Inför henne vågar jag säga saker jag annars inte vågar, sånt som är förbjudet att tänka och känna ibland. Det känns så skönt att få prata om det utan att någon dömmer en och förstår varför man känner och tänker så. Att det inte är något konstigt egentligen. Det är också skönt att veta att andra har det ungefär som oss. Inte för att jag vill att någon annan ska ha det tufft med vissa saker men då förstår dom och man kan stötta varandra. Ge varandra tips och stöd. Det är guld värt! Känner mig gladare än jag gjort på länge. Patrik har varit hemma en del pga att både jag och Freya varit sjuka men nu är det tillbaka till vardagen. Det känns lite jobbigt, för imorgon blir alls som vanligt igen. Men jag ska försöka bryta en del vanor och göra andra saker så kanske dagarna känns lättare. Prioritera annat och på olika tidpunkter under dagen. Jag ska klara det här. Jag måste vara stark. För Freya, för Patrik och för mig. Patrik stöttar mig så gott han kan. Men när han jobbar så måste jag stå på egna ben och vara stark. Det är de som är det tuffa men det ska gå. Jag ska klara det. Jag ser ett ljus nu längre fram mot sommaren och efter sommaren. Puss

2 kommentarer:

Tokiga jag sa...

min fina vän! självklart klarar du detta! du M^ÅSTE inte vara stark, du ÄR stark! jag hejjar på dig

madeleine sa...

Ja det kan man säga att vi är gumman, känns så skönt att vi verkligen kan prata om allt! Jag känner verkligen att du är min BÄSTASTE vän gumman! Jag kan verkligen prata om allt med dig och det känns så skönt. Syd att vi inte bodde närmare varandra, men som sagt vi kikar på lägenheter så man vet aldrig vad som händer !:) hihi. Puss