söndag 22 mars 2009

Nu kanske det vänder

I fredags slog det runt för mig igen. Jag och Patrik bråkade tidig morgon och jag fick nog. Ringde då till svärmor och sa att det går inte mer. Måste få hjälp. Hon ringde då till bvc och förklarade läget. Dom bad henne att jag skulle ringa upp, så när jag hade lugnat mig ringde jag. Dom ville verkligen hjälpa mig. Sa att detta ska vi ordna. Dom tänker på mig. Hon jag pratade med ringde till en på kommunen och jag fick en tid redan på måndag kl 14. Fatta vad skönt! Detta möte ska då handla om att få in Freya på dagis! Det känns så jäkla skönt att någon lyssnar på mig och tar det på allvar. Att man inte bara blir "dummförklarad" och tycker att jag ska stå ut. Så får se vad hon som jag ska träffa imorgon (har träffat henne förr) kommer säga och vad dom kan göra för att underlätta för mig/oss. Om Freya får börja på dagis och jag får komma tillbaka så kanske jag ganska snart kan skaffa mig ett jobb. Det vore ett lyft för mig som person men också för våran ekonomi! Så det att Freya får en dagisplats skulle lösa så mycket för oss! Men men, får se hur det går imorgon först. Jag rapporterar. När vi hade bråkar i fredags så var Patrik så söt. När jag gråtandes satt i telefon med hans mamma kommer han in och har gjort frukost på säng till mig. Sötnos! Det värmde verkligen i hjärtat. Jag tackade honom för att han står ut med en instabil fästmö som skäller på honom lite väl mycket och fick då till svar; Jag älskar ju dig, så det är klart jag står ut med det. Åååh, älskling! Gulligt va! =) Freya är nybadad och ska fixas lite med men skriver mer sen om hur det gick imorgon. Hmm, hur det gick imorgon, hehe! Aja, du fattar ;) Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

lycka till!