onsdag 8 april 2009

Vilken svinig jävla dag!

Detta har verkligen inte varit min dag. Jag har varit sur, arg och förbannad hela dagen! Vi ska åka till Dalarna imorgon och fick lov att tvätta i tvättstugan för att hinna få med rena torra kläder. Och Freya i tvättstugan var ingen höjdare vill jag lova. För det första så finns det massa farliga saker där som tvättmedel över golvet, sladdar som hon lätt kommer åt, dammtussar, avloppsbrunn där tvättvattnet kommer så det blir skum på golvet. Det är farligt med tvättmedel och skummet var ju väldigt intressant. Fick tvätta hennes händer 5 ggr för att hon var där och pilla och fick tvätta hennes skor när vi kom hem för dom brukar hon sitta och tugga på. (Nej det är ingen hund jag har, det är ett barn). Sen sprang hon iväg hela tiden så jag inte kunde se henne så det tog ju en jävla tid att hänga tvätt. Försökte få henne att hjälpa mig men då hamnade dom mesta kläderna på golvet och det är inte så kul på det skitgolvet. Så då fick det vara. Sen skulle det ju diskas och städas och packas för vem orkar komma hem till värsta röran när man varit borta? Nej, det vill jag verkligen inte. Kört två diskmaskiner och ändå har jag disk kvar. Helt otroligt. Och det är grejer överallt och inte har jag packat än. Har verkligen skällt på Freya hela dagen. Hon har inte velat jobba med mig (fast när gör hon det? Lyssna och lyda, vad är det för något?) och gjort allt svårare för mig och när jag har en av mina dåliga dagar så är sånt här verkligen det sista jag behöver. Flera gånger var jag så arg och borta att jag knappt märkte vad jag gjorde. Gick bara som en maskin och helt plötsligt, Va? När hängde jag upp alla dom tröjorna?? Nej, fy fan, en helvetes dag har det varit. Dock kom jag och Freya bättre överens nu på kvällen och när hon somnade så var vi vänner. Jag skäms verkligen när jag blir så där arg. Jag tycker att va fan håller jag på med, samtidigt som jag inte kan hejda mig. Även om jag mått bättre dom senaste två veckorna så märker jag att det är väldigt mycket som ändå inte är bra. Men jag kan ju inte förvänta mig att det ska vända på en dag. Fan...

1 kommentar:

Linda Ljungberg sa...

Hon är ju i den ålder att hon testar dig.. med allt och om allt. Bara att härda ut.. det ger med sig när hon efter ett tag märker att det inte funkar och att hon inte får som hon vill.
Man har rätt att bli arg Lena, så du ska inte känna dig dum över det. Det är påfrestande att ha ett litet barn som HELA tiden ska jeklas...
Styrke kramar :)