tisdag 15 november 2011

Tingsrätt, sjukhus och bröllop

Förra veckan var minst sagt stressig!
För det första råkade jag ut för mjölkstockning. AJ, säger jag bara! Fick dock bukt på det snabbt, tack vare alla goa vänner som kom med tips och trix. Så jag slapp feber och sådant jobbigt.
Sen alla andra grejer.

1. Bvc besök med skruttan på onsdagen. Hon hade på två veckor gått från 3860 g till stadiga 4460 g! Bvc-sköterskan bara skrattade. "Det var inte illa!". Hela 55 cm lång har hon blivit också. Inte konstigt att 50 kläderna verkade lite små! Så nu hoppade vi över 1 besök för att hon frodas så bra, hihi!

2. Torsdagen fick jag infinna mig i Göteborgs tingsrätt. Vet inte om ni hört talas om en man som lurat Försäkringskassan på 13,5 miljoner kronor? Japp, han jobbade jag för och blev tvungen till att vittna... DET var jobbigt vill jag lova. Det gick bättre än vad jag hade förväntat mig (fick vittna via videolänk då rättegången sker i Linköping) men stressen innan har varit jobbig. Nyförlöst och måste göra något sådant, nej.. ingen hit!

3. Jag skulle till Östra Sjukhuset för att göra efterkoll samt kolla hur det stod till med cellförändringarna som jag haft. Det har gjort så sjukt ont när dom tagit prover (fick en gång vara hemma från jobbet i 2 dagar för att jag fick så ont. Kunde knappt gå!) så jag var ju rätt så nervös inför detta och även resultatet.
Men det gick bra. Kände knappt något allt och efterkollen var med godkänd!
Nu ska jag dock innan jul få genomgå en operation för att ta bort dessa cellförändringar. Det var tal om sövning först men nu blir det lokalbedövning istället. Är riktigt nervös inför detta men det var sagt att det skulle ske i februari först men dom ville ta bort detta så snabbt som möjligt och det känns bara bra. Så man får det överstökat! Så jag kan slappa av och njuta av julen och familjen utan att ha något sådant jobbigt i bakhuvudet.

4. Sen efter sjukhuset så var det snabbt hem och göra sig i ordning för bröllop! Patriks bror skulle gifta sig.
(Stort grattis till er Tony och Pernilla!)

5. Sedan dagen efter så skulle vi 80 års middag, så det blev ett fasligt flängade fram och tillbaka mellan Varberg och Göteborg! Tur att jag inte har något emot att köra bil ;)

Kan säga att på söndagen sen var vi totalt slutkörda allihopa! Jag, Freya och Lea sov i 3 timmar mitt på dagen och Patrik kollade på film och spela x-box under tiden som avslappning. Nej, nu får det allt vara lugnt med en massa aktiviter lite!

Kram på er!

1 kommentar:

Sanna sa...

Vill bara skriva att du verkar vara en fantastisk mamma och en riktig super kvinna :)