tisdag 1 november 2011

Missnöjd hela tiden

Vi har det lite struligt just nu. Sedan i fredags typ, har trollet varit så missnöjd! Och värre blir det bara känns det som... INGET hjälper, INGET får henne nöjd. Bara när hon äter är hon nöjd och kanske en stund efter åt (5-10 minuter max) och sedan är det igång igen. Hon gnäller och skriker.
Först var det mest på kvällarna men nu är det hela dagarna också. Kan man ha kolik mest hela tiden?

På natten är hon ganska nöjd. Då skriker hon inte (tack och lov!) men hon är väldigt orolig. Hon sover men drömmer och man hör hur hennes mage knorrar och har sig så det är full aktivitet på henne, vilket gör att jag inte kan sova... I natt har jag inte fått sova mycket. Somnade kanske runt 21.30-22.00 och vaknade 00.45 då Lea ville äta och sedan dess har jag varit vaken!!
Konstigt nog är jag inte så trött men det smäller väl till mot eftermiddagen/kvällen.

Jag har ringt bvc men dom har ju bara 1 timmes telefontid och dom ringde inte tillbaka.. Känns så jävla jobbigt att man inte kan få råd från någon som är utbildad! Jag vill ju veta vad vi kan göra för att våran lilla flicka ska få vara nöjd och må bra.. =(
Är det min mjölk som inte är tillräcklig (hon äter oftare nu) men det borde den vara för hon spyr massor, Minifom har gjort spyandet värre så nu har vi slutat med det och provar Sempers magdroppar. Men om inte det fungerar då? Ersättning? Eller att jag får sluta med mjölkprodukter helt och hållet (som jag har fått tips om)? Är det "helt enkelt" kolik som vi måste vänta ut eller är det något annat som är fel?
Hur vi än bär och grejar så är hon ledsen.. Jag tycker såklart att det är jobbigt med allt skrik men jag mår mest dåligt av att hon är så ledsen! Jag får inte panik av allt gråt men gråter själv för att jag lider med henne och inte kan hjälpa henne då jag inte fattar vad som är fel!

Ja...jag orkar inte skriva så mycket mer eller mer detaljerat men fått skriva av mig lite iaf...

Inga kommentarer: