måndag 21 november 2011

Byta vagn?

Var på Frölunda Torg i lördags för att köpa mig ett par byxor. Hela familjen var med och dubbelvagnen. Jag var inne på Hemtex och kikade lite och så blev det lite "korvstoppning" i en gång pga mycket folk, inte pga min vagn! Med eller utan den så hade det blivit precis lika dant.
Iaf, framför mig står en tant och väntar på att få komma förbi. När det lossnat bredvid mig så svänger jag ut och runt henne så hon lätt kan börja gå igen och då säger tanta: "Det är ju inte klokt!".
Jag brydde mi inte direkt utan tänkte att det var nog bara för att det var så mycket folk. Strax efter det så möter jag tanta igen men på ett mycket öppnade ställe och helt utan andra folk. Hon går då förbi mig, tittar på mig och suckar, ruskar på huvudet och säger: "Usch!".
Jag blev helt ställd! Va fan var det med kärringen?!

Såg även andra folk som stirrade på mig (vagnen) och rynkade på näsan. Varför?! Vad är folks problem? Har man fler barn måste man ha en stor vagn och så stor är faktiskt inte denna ändå! *suck*

Saken är den att vi har funderingar på att byta tillbaka till våran Emmaljuga. Den är så mycket bättre på alla plan UTOM att den är rätt tung, hög och alla hjulen är fasta. Jag som är 158 cm hög har lite svårt för den. För när man ska svänga så måste man trycka ner handtaget lite för att lätta på framhjulen och eftersom den är hög så får jag ont i handleder och axlar efter ett tag... Men allt annat är som sagt bättre med den!
Sen så köpte vi ju dubbelvagnen för att kunna ha Freya i också och det är iofs bra. Dock så är det väldigt sällan vi måste ha henne där i då vi nu har bil. För vi hade inte räknat med att bli bilägare och fick lov att gå överallt innan men nu behöver vi inte det på samma sätt längre. Så frågan är...
Ska vi byta vagn eller inte?


Kärlek, det är allt jag kan säga!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vem är det som bestämmer? Du eller andra?? Bry dej inte om kommentarer, fråga nästa gång vad de har för problem!!
STÅ PÅ DEJ!!!

Kram Mamma

Emelie sa...

Vilken underbar bild på flickorna!!
Ja du den där eviga vagnfrågan!! Hoppas ni löser det!!