fredag 4 december 2009

Freya babbel

Som ni vet så pratar ju Freya väldigt mycket. Och den senaste tiden har hon sagt så många roliga saker så tänkte skriva upp allt hon sagt (som jag kommer ihåg). 1. Tack för maten, mamma 2. Nej tack du! 3. Aja baja, det är farligt att dricka spunk! (ett citat ur en pippi film) 4. Mamma heter Lena 5. Haa gooodiiiis!! 6. Men va gööö du mamma? 7. Hej tjejen! (sa hon till mig) 8. Mamma stora tjejen. 9. Oj, va händer? 10. Kom igen nu! (Freya försöker få mig ur sängen) 11. Halloj! 12. Tjena! 13. Jag: Vart flyger fåglarna Freya? Freya: Till Afrika! 14. Eeeeeeen Buss! 15. Freya börjar sjunga "akta dig, annars tar jag dig" och attackerar mig. 16. Hej vädret! (en sång på dagis tror jag) 17. Fantastiskt! 18. Hörruduru! 19. Pratade i telefon med Roger (min bror) och slänger helt plötsligt ur sig: Aja baja Roger! 20. Jag Freya pojke! 21. Katten fiser! 22. Mamma mamma, se så stor jag är! 23. Vi ses snart igen 24. Oh kära nån! 25. Hjälpa mamma laga mat, jjaaa! 26. Jag hade satt upp Freyas hår i två toffsar och när hon kollar sig i spegeln så säger hon: Pippi Långstrump! 27. Aj som fan! (oopps! Inte mitt fel ;) ) 28: Herre jävlar! (Asså, jag vet....Hehe) 29. Det Freya kylskåpet, hahaha! Konstigt! (Skolkorts magnet som vi satt på kylskåpet och Freya skrattar glatt åt sig själv) 30. Freya kommer ut från sitt rum med blöjan neddragen över rumpan, sträcker fram ena handen och säger: Vad har jag gjort? Vad har jag gjort? Gissa vad hon hade på handen! ;) Ja det var några av alla grejer hon har sagt. Så himla roligt att lyssna på henne. Man får sig ett gott skratt varje dag.

2 kommentarer:

Hanna sa...

nåååååååååååååååå.... härliga busunge! :) Ser så fram emot att träffa er till jul! Å sen lovar jag att komma under första halvan av nästa år! Saknar så mycket! Puss å kram till er!

Mamma/mormor sa...

Vem kan hon brås på?? =) Mormors gosiga tjej. Snart får jag rå om henne en hel vecka. LÄNGTAR!!!!