måndag 14 december 2009

Sjuuk

Jag var ju sjuk förrförra helgen men så gick det inte ens en vecka och så blev jag sjuk igen! Vaknade med feber i torsdags när mamma och lillebror var här. Totalt igen korkad i näsan och nu i lördags så fick jag även ögoninfektion. KUL! Jag har nog aldrig varit så här förkyld förut! Nässpray hjälper i max 2-3 timmar sen är det lika tjockt igen. Super gul och segt. Vidrigt! Var till vårdcentralen idag men det var ingen bihålsinflamation eller så. Bara en krafig förkylning och klet i ögonen. Så det är bara att vänta ut.. Fick droppar för ögonen och en speciell närspray iaf. Freya är också sjuk..samma som mig fast lite feber och så med. Hon är uppe i Dalarna med mormor så känns lite skumt...hon sjuk där och jag här. Men mormor insisterade på att ha med henne upp ändå så hon fick väl det då! Ganska skönt att få vara sjuk själv men man kan ju inte sluta tänka på Freya hur hon mår osv. Men jag vet att min mamma tar väl hand om henne. Annars tar det 5 timmar med tåg så jag kan vara där snabbt om det skulle vara något. Det sura är att jag skulle ju jobbat hela denna veckan! Men det blir inget med det... Hade iaf en underbar vecka med mamma å lillebror här. =) Vi var även på fest jag och Patrik i lördags då våran bästa vän Malin hade 25 årsfest! Ja jag var ju inte så pigg men när vi hade barnvakt å allt så kunde jag bara inte missa den. Och hon blev så glad för att vi kom ändå! Åkte hem ganska tidigt men vi var där ett tag iaf! Nej ska nog lägga mig och läsa och vila....kl är nu 14.00 och jag känner i hela kroppen att jag borde gå och hämta Freya på dagis men nej..hon är ju inte där, hehe. Skumt det där! Kram kram Hej hej

Inga kommentarer: