måndag 3 november 2008

Känner mig duktig idag

Idag gjorde jag egen mat till dottern. Och det slank ner idag med =) Tidigare dög det ju inte med min mat inte. Nej nej, burkmat skulle det vara. Men nu gick det fint med mammas mat och allt oftare också. Kul! Blir ganska så mycket billigare då. Man tycker inte att ca 10 kr per burk är dyrt men jo, i längden är det ju de. Det blir mer än vad man tror. Så jag känner mig duktig som börjar ta tag i det hela och gör mat till henne och självklart ännu bättre nu när hon äter det med. Vi behöver verkligen dra in på saker och ting. Jag vet inte om jag ser mig själv som en bra mamma. Jag tycker inte att jag är en dålig mamma (!) men jag kan inte helt ärligt och rakt ut säga att jag tycker att jag är en bra en heller. Jag är väl okej, kan jag känna. Det är nog nått jag borde träna på. Fast jag måste ju tycka det för att kunna säga det. Hmm, det blir något att klura på. Kanske kommer det efterhand, när jag fått pröva på lite mer. Olika situationer osv. Hon är ju 7½ månad nu så jag har nog en hel del att vänta! Då fyller man år imorgon då. Känns väl sådär. Att jag fyller år och blir äldre bryr jag mig inte om (är ju för tusan bara 23) men jag kommer vara själv hela dagen med dottern. Sambon jobbar ju och vad det känns som så har han inte köpt något till mig heller. När skulle han gjort det?! Kommer han uppvackta mig alls? Usch, känner redan att jag kommer bli ledsen om han inte gör det. Behöver inte vara något speciellt. Kanske göra macka och te, ge mig en puss och säga "Grattis älskling". Mer behöver det inte vara. Bara han gör nått. Känner mig lite illa till mods faktiskt. Jag hatar att vara själv och så kommer jag vara själv (typ) på min födelsedag. Jag kan ju inte gärna bjuda dottern på tårta lixom. Jaja, vi får väl se hur det blir...

1 kommentar:

Tokiga jag sa...

klart du kan bjuda henne på tårta! de kommer bli en fiiin dag! sätt dig o gosa med din underbara flicka!