torsdag 8 september 2011

4 weeks left, my friends!

Har varit hos barnmorskan idag och så här såg det ut:
V.37 (36+0)
Blodtryck: 100/60 (Lågt och bra!)
SF-mått: 33 cm (måttet på livmodern)
Bebisens hjärtslag: 145-150
Vikt: + 9,3 kg sedan jag blev gravid!

Är riktigt nöjd med resultaten! Jag har nog näst intill en perfekt graviditet. Krämpor kommer man inte ifrån men jag har inte haft så hemska eller långvariga och bra värden!
Vikten är jag så stolt över. Förlovningsringen sitter fortfarande kvar på mitt finger! Jag börjar svullna en aning så får se om jag måste ta av mig den snart (så jag inte måste klippa av den!) men jag tror att det inte kommer behövas.
Mitt skin på magen spänner som tusan dock och det börjar komma lite bristningar... Jag vill inte ha dom!! Smörjer magen varje morgon och kväll och ibland mitt på dagen om det spänner. Det gör faktiskt ont ibland och det känns mycket bättre efter att man smörjt. Använder en speciell olja för mammor. Inget som påstår sig hålla bristningar borta men den är bra!

Har inte tagit någon bild på magen idag så slänger in en bild på mig och Freya som vi tog för någon dag sedan!
Kram på er!


Inga kommentarer: