tisdag 5 juli 2011

Vill göra i ordning allt!


Jag har fått sånt sug efter att fixa och dona inför bebisens ankomst. Vill skruva ihop spjälsängen, bädda i ordning den, hämta vaggan som svärfar gjorde till Freya, gå igenom alla bebiskläder Freya hade, rensa, köpa nya saker som både är nödvändigt och inte, fixa babysitter och babygym. Allt man kan tänka sig!
Men det är så jäkla dumt att göra sådant redan nu. Man kommer bara längta ihjäl sig och må dåligt över att det är så pass lång tid kvar ändå.
Nej, jag måste hålla mig i skinnet! Behöver göra så mycket som jag inte kan göra själv så det är lika bra att tagga ner men det är svårt!

Min barndomsvän som ska ha samtidigt som oss här bäddat åt deras 2:a! Så sött! 


Jag är gärna gravid ett bra tag till. Inget emot det alls men det är ju så gulligt med alla bebisar och bebissaker! Freya börjar bli lite otålig med. Hon pratar med bebisen och förställer rösten som om det är bebisen som svarar, hihi!
"Vill du komma ut nu bebisen?"
"Jaaa", med en pipigare röst, hihi.
"Vill du ha glass bebisen?"
"Jaa"
"Mamma, bebisen vill ha glass, hon sa det!"
Hon kan också vara noga med att bebisen följer med när vi ska gå och handla eller åka buss osv. Ungen har ju inget val men ändå, hehe. Så gulligt att Freya tänker så pass mycket på bebisen!

Längtar så tills man kan göra klart allt och bara invänta våran lilla (troligtvis) tösa! Hon räknas redan som en i familen 


Från ultraljudet v.18

Inga kommentarer: