fredag 1 juli 2011

Invation!! Igen..

Först getingbo, sen mjölbaggar och nu detta!!!!

Blå spyfluga (Calliphora vomitoria)
(bild från http://bilder.ngn.nu/)

OH NO! Nu har vi fått invation igen men denna gången av spyflugor! 
Det började med typ 2-3 st. Igår kväll så var det flera stycken i köket och jag och Patrik sprang runt och försökte ja..förinta dom! Patrik hade köpt en elektrisk flugsmälla men dom kolar inte vippen av den utan blir bara paralyserade ett tag. Så om du inte typ mosar dom eller spolar ner dom i toaletter direkt så flyger dom iväg igen! Vi höll på i kanske 15 minuter innan vi fått bort dom. 
Dock när vi vaknade så var det fasen....typ 30 st där inne!! Kommer ju från ingen stans!?! Inga små heller utan dom där största stora äckliga! Hua!! 
Jag och Freya sprang som galningar i 30 minuter. Jag smacka på dom (fick övergå till det gamla hederliga rullad tidning) och Freya tog dom med papper och spolade ner dom. Vi har högt och lågt! 
Nu ser jag då inga fler och hoppas verkligen att dom är borta nu! 
Som jag berättat byter dom fogar på husen här så allt vi hade på balkongen var vi tvugna att ta in så jag misstänker att dom kommer ifrån något av dom sakerna. Därför blev det rensning i köket bland alla saker och diskat allt som går så nu jävlar hoppas jag på att det inte kommer några fler!!

Inga kommentarer: