söndag 2 oktober 2011

3 dagar kvar + Freya babbel

Det är 3 dagar kvar och jag är lite otålig! Ser inte helt fram emot förlossningen men jag vill ändå att den ska sätta igång så jag/vi får våran bebis! Vill inte vänta längre!

Tiden går ändå rätt fort måste jag säga men just att inte veta när bebis tänkt komma ut gör en stressad.
Kommer den nu? Idag?
Kommer vattnet gå eller börjar det med värkar?
Kommer det gå snabbt eller inte?
När måste vi ringa barnvakt, mitt i natten eller på dagen och hur kommer Freya reagera på det?
Ja och så tusen frågor till. Tycker jag kan koppla av ganska bra men som sagt, den inre stressen kommer åt en då och då.
Är det några timmar kvar, dagar kvar eller rent av veckor? För ja, det kan vara 2 veckor kvar!
Nej nej, det tolererar jag bara inte! ;) MAX till nästa helg sen ska ungen vara ute! Men jag vill och hoppas på att den är ute innan onsdag.

Ja, tråkiga inlägg kanske och väldigt få men känner att jag bara kommer med samma tjat och inget intressant så blir rätt tomt. Kan slänga in några roliga Freya babbel dock!


  • Hon kommer fram till mig utan tröja och pekar på sina bröstvårtor och säger: "Myggbett!"
  • Jag: "Din pappa är min man". Freya: "Han är ingen man, han är en kille!"
  • Jag: Hur tror du bebisen kommer ut från magen? Freya efter en stunds fundering: "Vi måste hämta något att öppna magen med!". Jag blir lite rädd och förklarar att den kommer ut ur "nakenfisen" (som hon kallar den). Freya: "Näää, men mamma! Usch!"
  • Freyas farmor svor över några bilister. Kort där efter lägger sig en bil i filen bredvid och säger: "Du får inte köra om farmor sådär, Pucko!"
  • Freya: "Mamma, du är alldeles heeeeeelt fantastisk!"
  • Freya: "Åh, mamma. Jag vill aldrig förlora dig!"
Det finns mycket kärlek i den flickan!

Inga kommentarer: