lördag 25 juli 2009

Målar!

Hej svejs! Nu är vi i full gång med att måla om Freyas rum. Vi började igår kväll med att måla taket och idag blir det att ta väggarna. Kommer bli vita väggar och en marsipangrön fondvägg. Kommer bli skit coolt! Grym färg. Liite bättre än den gråa som är i hennes rum nu. Skittrist. Barn ska inte ha gråa tapeter! Får se hur det blir men jag tror det kommer bli kanon =) Ska klippa mig på tisdag men jag vet inte hur. Något förslag? Ska jag klippa kort igen lr spara längden? *Funderar* Freya är inne i en trotsålder som egentligen inte ska finnas (sägs det). Men nog fasen är det trots allt. Hon skriker fast ingen gjort något och blir arg typ hela tiden för ingen ting! Nattningen är inget vidare heller då det ska kämpas och skrikas ett tag innan vi snällt kan somna. Och helst ska hon sova mellan oss. Hon verkar vara så otrygg. Vet inte vart det kommer ifrån. Skriker MAMMA! så fort jag går några meter ifrån henne och det är bara mig hon ska till. Jobbigt, när man försöker få saker gjort. Idag ska min vän M ta hand om henne ett tag så vi kan måla ifred men får se hur länge hon orkar med henne. Det visar sig. Man blir helt slut när hon sätter igång. Man blir verkligen trött när hon skriker och gnäller hela dagarna! Hoppas verkligen det vänder snart. Dagis börjar ju snart, om en månad! Så när hon kommit igång där så kanske det vänder. Jag hoppas då det! =) Kram

2 kommentarer:

Madeleine sa...

hej gumman! Har försökt ringa dig några ggr. Saknar dig! Nu var det sjukt länge sen vi sågs! :( Kul att ni målar om, måste man få se sen! :) Hör av dig om du har tråkigt någon dag eller om du har lust att ses?! :) Puss

Linda L sa...

Jag tycker du ska spara längden.. :)

Brukar ju bli lite lättare när de är på dagis, blir lite mer fart påd em under den tiden.. kompisar o leka med osv. Så då är de mer trötta närt de kommer hem.
Så har det då vart för oss iaf.
Puss o Kram