torsdag 26 april 2012

Sjuka igen

Barnen är sjuka igen. Eller ja, Freya var ju aldrig sjuk förra gången men nu är hon det och har varit hemma från dagis hela veckan. Det är bra jobbigt med två små som är sjuka. Ingen feber och så men snoriga, hostiga och gnälliga. Fast det går egentligen ganska bra, det är bara det att jag (vi) inte får sova så mycket och det gör att det blir jobbigt att lyssna och ta hand om allt gnällande. Lea tycker nämligen att 04 är en bra tid att vakna på! Det tycker INTE jag... Men vad har jag att säga till om lixom? ;)

Har massor av saker att skriva men när jag väl får tid så orkar jag inte! Nu orkar och kan jag men kommer inte ihåg vad jag skulle skriva..
En sak är iaf att vi ska till vårdcentralen med Freya idag pga hennes okontrollerade kissande och håravfall. Misstänker att hon kan ha urinvägsinfektion eller liknande och håravfallet.. ja, brist på någon hormon eller vitamin? För det är helt galet vad hon "fäller". Lea tycker ju om att dra henne i håret och det är inte några strån hon får med sig varje gång utan stora tussar! Och när jag borstar hennes hår, ser det ut som att jag borstat en katt! Nej, det känns inge bra.
Vi klippte ju hennes hår kort för att se om det skulle hjälpa men det gjorde ju inte det. Så nu vill jag kolla upp det och tänker att om det är pga någon brist så kanske det även är det som gör att hon får humörsvängningar? Kanske det hör ihop? Vi får se!

Här är en samling bilder på Lea från ca 2-3 veckor tillbaka där hon somnar lite när som helst och hur som helst. Har inte tagit kort på alla tillfällen men här är några av dom.

Tröttmössan! 

Inga kommentarer: