fredag 3 februari 2012

Nyckelpige-prinsessorna

Det har hänt mycket men orkar inte skriva allt just nu. Patrik är ute med jobbet så jag är själv med flickorna. Det märks på dom att han inte är hemma. Dom båda är lite oroliga och vill ha min uppmärksamhet och närhet, sötnosar.
Freya mest..hon har varit ledsen över att inte pappa varit hemma och vill att han ska komma hem. Efter att ha ringt och pratat med honom, blev hon dock lite lugnare tills hon råkade spilla en del vatten i sängen. Hörde hur hon ropade efter pappa och sen gråt. När jag kom in hade hon råkat hälla sitt vattenglas över sig själv och kudden var blöt och hennes pyjamas.
Hon fick ny tröja och en ny kudde så var det ju bra, men hon var nog rädd för att jag skulle bli arg! (Därför hon ropade på pappa, misstänker jag). Klart jag inte blev arg, sånt som händer och var ju inte direkt kletig saft eller mjölk, så lätt fixat!
Sen ville hon ha macka, det fick hon. Sen ville hon att jag skulle läsa Bamsesaga, det gjorde jag. När jag äntligen fått henne i säng (1 timme efter att jag sagt god natt första gången) trodde jag att jag skulle få lite lugn och ro.. Går förbi sovrummet och kikar som hastigast in och där ligger Lea, pigg och glad på mage i sängen och äter på kudden, haha!
Jaha, tar upp henne och är inte alls nöjd på lekfilten utan ska sitta i mammas knä och mysa! Tillslut somnade hon, dock orolig. Efter nästan 1 timme i min famn, kunde jag lägga ifrån mig henne. Nu sitter jag här och tar det lite lugnt innan jag ska ge Lea mat och sen själv sova.

Mina nyckelpige-prinsessor idag! 

Lea fick prova blomkål! Storasyster fick självklart ge.


Mumms, tyckte Lea som mer än gärna slickade i sig det!

Inga kommentarer: