fredag 5 oktober 2012

Klagoinlägg..

Vissa dagar orkar jag bara inte!
Det skriks, gnälls, kissas ner allt möjligt, lyssnar inte, spydig och tyken, otacksam, försöker bestämma och diktera. ÄR VERKLIGEN DETTA NORMALT???

Nä men det är ju vi föräldrar det är fel på, Enbart, det är vi som är okunniga och dåliga som inte kan ha pli på våra barn! Och ber man om hjälp får man bara höra ännu mer om hur dålig man faktiskt är och att det inte har något med barnet i sig att göra.
Sen att man själv och barnen är sjuka uppe på det spelar ingen roll. Man ska ändå vara superföräldrar som klarar allt, jämt och ständigt vara kärleksfulla även om barnet är allt annat än snällt. Man ska vara vacker, se fräsch ut, ha de bästa jobbet och bara vara så jävla bra och rolig jämt! Ja för man måste ju orka vara ute på ståhej sena kvällar och inte få gå hem pga barnens bästa eller för att man helt enkelt inte orkar, nej nej, för då är man TRÅKIG!!!

Ja det har jag fått höra det senaste. Att jag är så tråkig. För jag dricker knappt någon ting, jag vill inte vara ute på pubbar till sena kvällen, har planer och försöker få saker gjorda.
Och sen om man anstränger sig och försöker bjuda till så blir man ändå kallad tråkig!?

"Skit i det och gör som du vill ändå". Jo men på riktigt, hur lätt är det? Då sitter man där kanske helt ensam istället och då lever man verkligen upp till det tråkiga och dåliga..

Ja, vi alla är sjuka också så Leas firade på söndag måste vi nog ställa in... Fan asså... Kan det inte bara få vara bra?!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du är bäst Lena, som du är!!! Kram Hanna

Anonym sa...

Jag är helt övertygad om att du är en jättebra mamma och gör så gott du kan... kämpa på!