onsdag 4 juli 2012

Uppdatering!

Jag hinner verkligen inte blogga! Men jag ska inte tjöta om det utan dra en snabb summering om barnen! Och bilder såklart!

  • Lea började gå på riktigt på midsommarafton. Hon var då 8,5 månad! Hon blir 9 månader den 7/7.
  • Hon fick sin första tand för några dagar sedan!
  • Lea säger "Dä" (där) och pekar, "Tata" (tack tack). Annars bara en massa gojja =)
  • Freya börjar bli en stor dam som längtar efter att få börja skolan! Hon vill inte barn, utan vuxen. Lillgammal som hon är =)
  • Tar hand om sin lillasyster och får stå ut med mycket. Lea älskar nämligen hår och drar gärna av stooora tussar av Freya.
  • Dom två leker så bra ihop trots att Lea är så liten än. Dom kan springa runt rumsbordet och jaga varandra. Skrattar högt och gott!
  • Lea (och Freya) älskar att leka i sandlådan, gunga och åka Bobbycar!

Eftersom Lea började krypa så tidigt (5 månader) och nu även gå så hinner jag inte med så mycket annat än hem och barn. Det är tufft ibland men jag älskar det samtidigt! Det är kul att ha något och göra, även om jag önskar att man kunde få lite mer avbrott ibland. Men det är verkligen helt fantastiskt att vara 2 barns mamma! Många varnade mig innan men jag fattar inte riktigt varför. Bättre finns inte!

Gungar hos mormor i Dalarna

Kramar får i Säterdalen

Stenhäng hos farmor i Varberg

Toka

Gofisen

Såhär ser jag ut nu för tiden

Somnade i pappas famn

Midsommar tjejer!


Gungar

Puss

Storasyster puttar på!

Brum brum

Spanar efter Freya

Sötaste Lea


1 kommentar:

Hanna sa...

Vilka härliga bilder! Längtar tills jag får träffa sötnosarna! Och dig förstås :) Kram